Професионална оријентација – активности ученика седмог и осмог разреда

Професионална оријентација – активности ученика седмог и осмог разреда

         Ученици 7. разреда су се на часовима одељењског старешине вредно припремали за избор будућег занимања. Са својим одељењским старешинама Биљаном Вишњић, Тијаном Морић и Јелисаветом Хрњаковић реализовали су радионицу пројекта од националног значаја – Професионална оријентација „Интервју за посао”. Током радионице седмаци су се забавили и кроз игру се упознали са карактеристикама посла кувара, ИТ инжењера, медицинске сестре, лекара, аутомеханичара, адвоката, пилота, архитекте... Представници Ученичког парламента и Тима за професионалну оријентацију нашли су се у улози водитеља, тј. послодавца, тако да су тога дана и „запослили“ најбоље припремљене кандидате. Ова радионица била је изузетно корисна ученицима 7. разреда јер су научили нешто више о различитим професијама припремајући се да једног дана успешно одаберу одговарајуће занимање за себе.
        Међутим, активности наших седмака овде се на завршавају. У договору са одељењским старешинама, наставница Тамара Трифуновић Живковић је на часовима грађанског васпитања обрађивала тему перцепција других и перцепција сопственог идентитета (позитивне и негативне особине личности). На часовима ученици су дискутовали о позитивним особинама личности које су неопходне за обављање одређених послова (рад у тиму, лидерство, вештине комуникације, одговорност, креативност итд.), a потом су прегледали и анализирали неколико примера добро осмишљених и написаних радних биографија. Као домаћи задатак, седмаци су писали своје радне биографије (за послове којима желе да се у будућности баве), при чему су посебно водили рачуна о неопходним сегментима која радна биографија мора садржати и о поштовању правописних правила.
        Верујемо да ће ове занимљиве активности вишеструко користити нашим седмацима када буду правили прве кораке обликујући свој будући животни пут.

        Више фотографија са ове значајне активности погледајте на следећем линку.

Професионална оријентација свакако је најзначајнија ученицима осмог разреда јер се пред њима (ускоро) пружа пут избора и одлука који могу у великој мери обликовати њихову будућност. Због тога су одељењске старешине 8. разреда – Бојана Божић, Тања Ђокић и Јелена Трошић са ученицима реализовале неколико радионица у вези са професионалном оријентацијом.
У одељењима 8/1 и 8/2 прво је реализована радионица под називом „Ставови и мишљења” – ученици су слободно изражавали ставове о различитим тврдњама које је наставник унапред припремио, а које су се односиле на запослење и положај жене; диксутовали су да ли жена треба само да ради у кући или само на послу или и једно и друго, као и колико и у свему томе треба да јој помогне супруг. Ученици су дискутовали о свакој од понуђених тврдњи и аргументовали своја мишљења. Ученици одељења 8/3 су разговарали су о својим добрим и лошим странама, односно о својим врлинама и манама, као и о сопственим афинитетима, о томе како виде себе у будућности и колико је потребно да се мењају или раде на себи како би остварили своје циљеве.
Друга реализована активност у одељењима 8/1 и 8/3 била је у вези са представљањем средњих школа. Ученици су правили су „мапе ума”, где је у средишту била школа коју би желели да упишу, а онда су исписивали разлоге због којих би желели да упишу баш ту школу. На тај начин су упознали и своје другаре са неким специфичностима одабране школе, говорили су о разлозима своје одлуке и доводили их у везу са будућим занимањем којим би волели да се баве.
Сви ученици 8. разреда погледали су презентацију коју су припремиле педагог Сузана Николић и психолог Душица Трајковић, а која носи наслов „Одабери свој пут”. Ова презентација је прослеђена и родитељима ученика како би им помогла да донесу праву одлуку у избору средње школе, а и будућег занимања.
Трећа планирана активност подразумевала је сарадњу са родитељима, тј. долазак родитеља у школу ради представљања својих занимања и способности које су неопходне за обављање одређеног посла. Како епидемилошка ситуација током фебруара није била повољна, одељењске старешине договориле су се са ученицима да интервјуишу своје родитеље и да на ЧОС-у осталим друговима из разреда презентују занимања својих родитеља. Планиране посете родитеља биће реализоване у наредном периоду и свакако ће представљати драгоцену помоћ ученицима осмог разреда у одабиру свог „животног пута”.

Top