САЈТ ПРОЈЕКТА: https://erasmus.crimson.rcltrack.com
Прва међународна конференција Rhetorical Pros and Cons организована је онлајн због тренутне епидемиолошке ситуације. Домаћин овог сусрета била је школа из Турске. Представници наше школе биле су наставнице енглеског језика Адријана Јовић и Биљана Вишњић. Основни циљ пројекта је увођење дебате у наставну праксу на часовима енглеског језика као и осталих предмета. У нашој школи поједини наставници користе дебату (наставници српског језика и историје). Ово је прилика за нашу школу да што више деце вежба вођење дебате. Дебата је вештина која се вежба. Она подразумева јачање самопоуздања при говору, начине на које се превазилази трема при јавном говору, развијање критичког мишљења. У данашње време бити добар говорник - дебатер, тј. особа која уме да представи себе и своје пројекте јасно и прецизно, тражена је вештина.
Овим пројектом посебно ћемо увежбавати формат дебате Карла Попера. Управо смо на овој видео конференцији кроз активности учења, подучавања и оспособљавања учили како изгледа овај формат дебате, али и како формирати добре аргументе за тезу коју браните, како да добро слушате, памтите, а затим и заступате свој тим. Веома корисне информације чули смо од господина Серхата Токера који нам је био предавач првог дана. Господин Миха Андрич из словеначког дебатног института ЗИП надахнуто нас је увео у дебатни свет. Сарадња и идеје које се остварују оваквим пројектом су изузетне и велики рад који стоји иза овог пројекта верујемо да ће се видети за две године када се пројекат завршава. До тада, размишљајте како говорите, будите јасни, али борите се за свој став кроз добре аргументе уз поштовање вашег саговорника.
8.00 – 8.20 | Registration & Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme) |
8.20 – 9.20 |
DEBATE – FACTS AND FILES (Turkish lecturer Mr Serhat Toker) |
9.20 – 9.50 | Short break |
9.50 –10.00 | Stretch break |
10.00 – 11.30 |
KARL POPPER FORMAT OF DEBATE (Mr Serhat Toker) |
11.30 – 11.40 | Short break |
11.40 – 13.00 |
ARGUMENTATION (Mr Serhat Toker) |
13.00 – 13.30 | Coffee and snack break |
13.30 – 15.00 |
EFFECTIVE USE OF LANGUAGE TASKS (Mr Serhat Toker) |
15.05 – 16.00 | OPEN DISCUSSION |
8.00 – 8.20 | Introduction (Mrs Marjeta Bunford Selinšek) |
8.20 – 9.20 |
WARM-UP TASKS (Slovene lecturer – Mr Miha Andrič, director of ZIP National Debate Organization, Slovenia) |
9.20 – 9.50 | Short break |
9.50 –10.00 | Stretch break |
10.00 – 11.30 |
LEAD-IN TASKS & workshop (Mr Miha Andrič) |
11.30 – 11.40 | Short break |
11.40 – 13.00 | ARGUMENTATIVE STRATEGIES (Mr Miha Andrič) |
13.00 – 13.30 | Coffee and snack break |
13.30 – 15.00 |
BRIEF TIPS CONTAINING USEFUL RHETORICAL AND ARGUMENTATIVE TECHNIQUES (Mr Miha Andrič) |
15.05 – 16.00 |
POST-DEBATE DISCUSSION & ASSESSMENT (Mr Miha Andrič) |
8.00 – 8.20 | Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme) |
8.20 – 9.20 |
WARM-UP TASKS DEBATING ACROSS THE CURRICULUM – workshop (Mrs Laura Timpano) |
9.20 – 9.50 | Short break |
9.50 –10.00 | Stretch break |
10.00 – 11.30 |
DEBATING TO LEARN PROGRAMME – workshop (Mrs Selda Eroğlu Seçme) (Mr Miha Andrič) |
11.30 – 11.40 | Short break |
11.40 – 13.00 | WRITING ARGUMENTATIVE ESSAYS – workshop (Mrs Marjeta Bunford Selinšek) |
13.00 – 13.30 | Coffee and snack break |
13.30 – 15.00 |
REQUIRED DEBATE VOCABULARY – workshop (Ms Biljana Višnjić) ARGUMENTATIVE TECHNIQUES (Mr Miha Andrič) |
15.05 – 16.00 |
DEBATE – SUM UP (Mr Georges Koutsoukis) (Mr Miha Andrič) |
Тим ученика се од почетка октобра састаје и разговара о битним темама везаним за наш пројекат.
Упитник за родитеље: https://forms.gle/uqRgDx2qxvPqW5uG8
Упитник за ученике: https://forms.gle/JdN1aS8WWFN5J1HB9
Међународни пројекат CRIMSON through Debate to become global Citizens одобрила је организација Еразмус+ у оквиру Школских партнерстава за размене. Пројекат ће бити суфинансиран средствима програма Еразмус+ Европске уније у оквиру Школских партнерстава за размене. Координатор овог пројекта је ОШ „Франце Прешерн“ из Марибора.
Осим наше школе, сарадници су и школе из Турске, Шпаније, Италије и Грчке. Основни циљ овог пројекта је размена добре праксе у коришћењу дебате у настави како на часовима енглеског језика тако и на другим часовима. Вођење дебате развија комуникацију, јача критичко размишљање и вештине аргументованог брањења става. Пројекат ће трајати две године током којих ће одабрани Еразмус+ тим ученика као и ученици петог, шестог, седмог и осмог разреда имати различите активности. О свим будућим активностима извештаваћемо вас редовно на сајту, у школском часопису као и преко наше Фејсбук школске стране. Радујемо се новим сусретима, и надамо се да ће нам спољна ситуација омогућити да се уживо упознамо са ученицима и колегама из ових партнерских школа. Координатор овог пројекта за нашу школу је Биљана Вишњић, наставница енглеског језика.