Упис у средњу школу

Све потребне информације о упису у средње школе за школску 2020/2021. годину можете погледати на сајту Министарсва просвете, науке и технолошког развоја ОВДЕ.

Најновији Правилник о упису ученика у средњу школу можете преузети овде.

УПУТСТВО ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ, ОДНОСНО ДРУГЕ ЗАКОНСКЕ ЗАСТУПНИКЕ УЧЕНИКА

У Конкурсу за упис ученика у први разред средње школе у Републици Србији за школску 2020/2021. годину објављен је преглед свих образовних профила, по подручјима рада и трајању образовања, као и број места у средњим стручним школама и гимназијама чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе. Такође, у Конкурсу је објављен и календар уписних активности.

Ученици осмог разреда полажу завршни испит у матичној основној школи, решавањем три теста – из српског, односно матерњег језика, математике и решавањем комбинованог теста.

Полагање теста из српског/матерњег језика биће одржано 17. јуна од 9 до 11 часова, теста из математике – 18. јуна од 9 до 11 часова, а решавање комбинованог теста – 19. јуна од 9 до 11 часова, наводи се у Конкурсу.

На основу успеха на завршном испиту, ученик може да освоји највише 40 бодова, односно највише по 13 бодова на тесту из српског/матерњег језика и математике и 14 бодова на комбинованом тесту.

Привремене резултате завршног испита основне школе објавиће 23. јуна до 8 часова. Уколико имају жалбе на резултате завршног испита, ученици их могу поднети у основним школама 23. јуна од 8 до 15 часова. Пријем и решавање жалби ученика на резултате завршног испита у окружним комисијама је 24. јуна од 8 до 16 часова, а објављивање коначних резултата завршног испита – 28. јуна дo 8 часова.

Ученици листе жеља подносе у матичним основним школама 29. и 30. јуна од 8 до 15 часова. Листе жеља биће објављене 4. јула, када ученици могу да провере тачност листе жеља, а Објављивање званичне листе жеља биће 5. јула до 12 часова.

Званичне резултате расподеле кандидата по средњим школама и образовним профилима, односно по смеровима гимназија, објављује матична основна школа 7. јула до 24.00 часа. Кандидати који су распоређени за упис у средњу школу обављају упис у средњу школу у коју су распоређени 8. и 9. јула од 8.00 до 15.00 часова.

Право на рангирање ради уписа у гимназију и стручну школу у четворогодишњем трајању стиче ученик који је остварио укупно најмање 50 бодова по основу успеха на завршном испиту и општег успеха од шестог до осмог разреда основне школе.

Конкурс за упис ученика у први разред средње школе у Републици Србији за школску 2020/2021. годину можете погледати овде

Ученици, осмог разреда полажу пробни завршни испит у школи 2. јуна. У понедељак, 1. јуна ученици добијају тестове из српског/матерњег језика и комбиновани тест у школи и решавају их код куће, а 2. јуна доносе те тестове у школу, док у школи решавају тест из математике. На пробном завршном испиту, ученици и наставници, практично, пролазе кроз утврђене процедуре у полагању завршног испита, с обзиром на то да је пробни завршни – верна симулација завршног испита (време доласка, потребни прибор, поступање и правила пре, у време и након завршног испита, организација простора и рада, улоге одељењског старешине, дежурних наставника, супервизора и друго).

Ученици осмог разреда од 27. априла 2020. године, имају могућност да преко сајта www.mojaucionica.gov.rs, преко којег су и реализовали тест за самопроцену знања, могу преузети тестове и решења са претходних завршних испита којe су решавале генерације малих матураната у периоду од 2011. до 2019. године.

Од 25. маја 2020. године, ученици који су се пријавили за полагање пријемних испита за упис у специјализоване средње школе са посебним способностима за математику, физику, рачунарство и информатику, биологију и хемију, ученици са посебним способностима за филолошке науке, ученици који део наставе остварују на страном језику могу преузети тестове и решења са прошлогодишњег пријемног испита. У периоду од 3. до 15. јуна 2020. на каналу РТС 3, у периоду 13.15-16 часова, биће емитована припремна настава на даљину за ученике осмог разреда. Све наведено представља додатни вид подршке за припрему завршног и пријемног испита за осмаке који се припремају за малу матуру и упис у средњу школу.

 

Корисни линкови:

Водич за избор занимања

едукација

https://srednjeskole.edukacija.rs/zanimanja

https://srednjeskole.edukacija.rs/drzavne-srednje-skole/beograd

попуњавање листе жеља

http://roditeljsrbija.com/vodic-za-upis-u-srednju-skolu/

------------------------------------------------------------------------------

Налазиш се пред избором занимања и школе. Пред тобом је важан корак који ће одредити твоју будућност – ако не за читав живот, онда бар за наредних неколико година. Одлука о избору средње школе је значајна и за будуће одлуке у вези са твојим образовањем.

Грешке у избору могуће је исправити али тако можеш да изгубиш доста времена.

Које су најчешће заблуде при избору занимања о којима би требало да размислиш?

• Ако нешто умеш да радиш добро, не мора да значи да то исто највише и волиш.

Веома је важно да се задовољство у послу постави испред умећа и вештине, јер прети реална опасност од „досаде“. Уколико се ради оно што се воли, не долази до засићења у мери која може да утиче на квалитет посла и лично задовољство у раду.

• Веома је важно да уочиш разлику између онога шта теби одговара и онога што иницира твоје окружење.

Окружење може да има своје виђење тебе и твоје будућности а и ти имаш своје. Не значи да мишљење окружења треба игнорисати већ га треба ускладити са сопственим ставом.

• „Није важно шта радиш већ како то радиш“ је драгоцена помоћ ако ти је новац фактор који утиче на твој избор занимања.

Бољи избор и према себи и према другима је да радиш оно што волиш јер ће зарада тада доћи као природна награда, заједно са задовољством у раду.

Када изабереш да радиш оно што волиш и што те заиста интересује и мотивише, треба да кренеш у правцу проширивања својих знања и способности. Важно је да пратиш шта се ново догађа у тој области, како се она мења и куда иде у будућности.

 

Шта све утиче на твој избор занимања

Слика коју имаш о себи је темељ твог целокупног понашања. Ако себе добро познајеш, тада можеш и своје способности и особине најбоље искористити. Самопоуздање ти при том помаже да у томе и успеш.

Самопоуздање почива на два стуба.

То су:

самосвест: веровање у властите способности да ствари обављаш добро,

самопоштовање: осећај личне вредности.

 

Способности


Размисли о својим способностима. У томе ти могу помоћи нека од ових питања.

Да ли се јасно изражавам (усмено или писмено)?
Умем ли да уочим оно што је битно у градиву?
Да ли се сналазим са бројевима? Да ли брзо и лако решавам математичке задатке?
Волим ли да завирим у унутрашњост разних апарата? Да ли разумем како они функционишу? Да ли вешто рукујем алатима?
Изводим ли лако ритмичке покрете и вежбе?
Умем ли да препознам осећања и жеље других људи?Да ли лако схватам односе међу људима?
Шта ми добро иде?
Где постижем најбоље резултате?
Које су моје „слабије стране“?
Особине личности
Размисли о својим особинама. Нека од наредних питања ти могу бити од помоћи.

Да ли волим да организујем своје активности?
Одустајем ли од плана или сам истрајан /на када наиђем на тешкоће?
Да ли сам особа која воли да буде стално у покрету?
Да ли лако успостављам контакт са другим људима?
Волим ли да организујем активности других људи?
Имам ли стрпљења за људе?
Волим ли да учествујем у такмичењима (спорт, школска знања, игре,…)?
ВРЕДНОСТИ
Шта желиш да постигнеш на послу?
Шта ти је важно осим добре зараде?
Тежиш ли практичном раду, у коме помоћу алата или машина можеш да направиш нешто?
Да ли тежиш раду са подацима који захтевају тачност, прецизност, сређеност?
Да ли тежиш уметничком изражавању?
Неки пут знамо да нешто хоћемо али не можемо тачно да дефинишемо шта. Сазнање може бити корисно. Када спознамо шта стварно хоћемо, лакше корачамо ка циљу.

Сколоности и интересовања

Размисли о томе шта све волиш да радиш и шта ти причињава задовољство. Који су ти омиљени садржаје у школи , шта највише волиш да радиш у слободно време (нпр. читање, рачунање, сликање, певање, брига о животињама, менуелни – ручни радови,..)?

Које предмете и школске активности највише волиш?
С ким и како проводиш слободно време?
Која су твоја три најочигледнија интересовања?
Напиши списак онога чиме се најрадије бавиш, а да ни после неколико сати не осетиш замор?

 Први корак који треба да предузмеш је да себе боље упознаш, заправо да региструјеш своја интересовања и склоности.

Вероватно имаш и одређене жеље где, с ким и чиме би да радиш.

Можда имаш и хоби.

Значајну улогу у твом избору занимања могу да имају:

– Здравствена способност

– Родитељи

– Вршњаци

– Људи од поверења

– Школа

– Школски психолог

Више информација можеш потражити на:

www.vodiczaosnovce.nsz.gov.rs

http://poslovi.infostud.com/info/opisi-zanimanja/

/овде ћеш пронаћи шта су дужности и одговорности радног места које те занима, услови у којима се посао обавља, које су пожељне особине и квалификације за обављање тог посла, каква је ситуација на тржишту рада у Србији, каква је понуда и тражња за тим кадровима/

Календар догађаја

Архива за 2020.

Top