Упис у средњу школу

Преузмите нашу презентацију са заједничког родитељског састанка о упису у средњу школу: за осмаке 

Налазиш се пред избором занимања и школе. Пред тобом је важан корак који ће одредити твоју будућност – ако не за читав живот, онда бар за наредних неколико година. Одлука о избору средње школе је значајна и за будуће одлуке у вези са твојим образовањем.

Грешке у избору могуће је исправити али тако можеш да изгубиш доста времена.

Које су најчешће заблуде при избору занимања о којима би требало да размислиш?

• Ако нешто умеш да радиш добро, не мора да значи да то исто највише и волиш.

Веома је важно да се задовољство у послу постави испред умећа и вештине, јер прети реална опасност од „досаде“. Уколико се ради оно што се воли, не долази до засићења у мери која може да утиче на квалитет посла и лично задовољство у раду.

• Веома је важно да уочиш разлику између онога шта теби одговара и онога што иницира твоје окружење.

Окружење може да има своје виђење тебе и твоје будућности а и ти имаш своје. Не значи да мишљење окружења треба игнорисати већ га треба ускладити са сопственим ставом.

• „Није важно шта радиш већ како то радиш“ је драгоцена помоћ ако ти је новац фактор који утиче на твој избор занимања.

Бољи избор и према себи и према другима је да радиш оно што волиш јер ће зарада тада доћи као природна награда, заједно са задовољством у раду.

Када изабереш да радиш оно што волиш и што те заиста интересује и мотивише, треба да кренеш у правцу проширивања својих знања и способности. Важно је да пратиш шта се ново догађа у тој области, како се она мења и куда иде у будућности.

 

Шта све утиче на твој избор занимања

Слика коју имаш о себи је темељ твог целокупног понашања. Ако себе добро познајеш, тада можеш и своје способности и особине најбоље искористити. Самопоуздање ти при том помаже да у томе и успеш.

Самопоуздање почива на два стуба.

То су:

самосвест: веровање у властите способности да ствари обављаш добро,

самопоштовање: осећај личне вредности.

 

Способности


Размисли о својим способностима. У томе ти могу помоћи нека од ових питања.

Да ли се јасно изражавам (усмено или писмено)?
Умем ли да уочим оно што је битно у градиву?
Да ли се сналазим са бројевима? Да ли брзо и лако решавам математичке задатке?
Волим ли да завирим у унутрашњост разних апарата? Да ли разумем како они функционишу? Да ли вешто рукујем алатима?
Изводим ли лако ритмичке покрете и вежбе?
Умем ли да препознам осећања и жеље других људи?Да ли лако схватам односе међу људима?
Шта ми добро иде?
Где постижем најбоље резултате?
Које су моје „слабије стране“?
Особине личности
Размисли о својим особинама. Нека од наредних питања ти могу бити од помоћи.

Да ли волим да организујем своје активности?
Одустајем ли од плана или сам истрајан /на када наиђем на тешкоће?
Да ли сам особа која воли да буде стално у покрету?
Да ли лако успостављам контакт са другим људима?
Волим ли да организујем активности других људи?
Имам ли стрпљења за људе?
Волим ли да учествујем у такмичењима (спорт, школска знања, игре,…)?
ВРЕДНОСТИ
Шта желиш да постигнеш на послу?
Шта ти је важно осим добре зараде?
Тежиш ли практичном раду, у коме помоћу алата или машина можеш да направиш нешто?
Да ли тежиш раду са подацима који захтевају тачност, прецизност, сређеност?
Да ли тежиш уметничком изражавању?
Неки пут знамо да нешто хоћемо али не можемо тачно да дефинишемо шта. Сазнање може бити корисно. Када спознамо шта стварно хоћемо, лакше корачамо ка циљу.

Сколоности и интересовања

Размисли о томе шта све волиш да радиш и шта ти причињава задовољство. Који су ти омиљени садржаје у школи , шта највише волиш да радиш у слободно време (нпр. читање, рачунање, сликање, певање, брига о животињама, менуелни – ручни радови,..)?

Које предмете и школске активности највише волиш?
С ким и како проводиш слободно време?
Која су твоја три најочигледнија интересовања?
Напиши списак онога чиме се најрадије бавиш, а да ни после неколико сати не осетиш замор?

 Први корак који треба да предузмеш је да себе боље упознаш, заправо да региструјеш своја интересовања и склоности.

Вероватно имаш и одређене жеље где, с ким и чиме би да радиш.

Можда имаш и хоби.

Значајну улогу у твом избору занимања могу да имају:

– Здравствена способност

– Родитељи

– Вршњаци

– Људи од поверења

– Школа

– Школски психолог

Више информација можеш потражити на:

www.vodiczaosnovce.nsz.gov.rs

http://poslovi.infostud.com/info/opisi-zanimanja/

/овде ћеш пронаћи шта су дужности и одговорности радног места које те занима, услови у којима се посао обавља, које су пожељне особине и квалификације за обављање тог посла, каква је ситуација на тржишту рада у Србији, каква је понуда и тражња за тим кадровима/

Календар догађаја

Архива за 2017.

Top